Beperkte voorraad zet levertijden onder druk
Persbericht – De vraag naar relatiegeschenken trekt weer aan. Niet alleen voor bedrijven die geïnteresseerd zijn in grote aantallen, maar ook de kleine ondernemer of consument wil graag iemand verrassen met een persoonlijke gift. De waardering van de werkgever is in deze roerige tijd van belang gebleken. Aangezien er veel dingen een tijd lang niet mogelijk waren op de werkvloer is er weer meer behoefte aan persoonlijke aandacht. Reden genoeg voor Maxilia om hierop in te spelen via een nieuw platform.
Waardering belangrijkste aspect van werkgeluk
Het is onrustig op de arbeidsmarkt. Er staan ontzettend veel vacatures open en mensen veranderen veel sneller van baan dan voorheen. Deze situatie geldt voor veel beroepsgroepen. Daarom is het belangrijk voor bedrijven om zowel het personeel als de klanten tevreden te houden. Uit onderzoek van Young Capital blijkt dat het tonen van waardering met 68% het belangrijkste aspect is voor het werkgeluk van jongeren. Wanneer dit ontbreekt overweegt 65% een andere baan te zoeken. Daarom is het werkgevers aan te raden hun werknemers regelmatig een blijk van waardering te geven. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van complimenten, persoonlijke aandacht of een gepersonaliseerd cadeau.
Zoekopdrachten naar personeelsgeschenken gestegen
Het is duidelijk dat werkgevers vaker op zoek zijn gegaan naar manieren om hun personeel in het zonnetje te zetten. Sinds het begin van 2021 zijn de zoekopdrachten naar personeelsgeschenken én gepersonaliseerde cadeaus aanzienlijk gestegen. Ook Maxilia erkent dit: ‘Onze bestsellers werden voorheen voornamelijk in grote aantallen verkocht als merchandise voor evenementen, klanten en zakelijke relaties, maar sinds kort zien we een nieuwe trend ontstaan,’ zegt Cor van Engelenhoven, eigenaar van Maxilia.
‘Ondernemers zijn namelijk steeds vaker op zoek naar een persoonlijk relatiegeschenk voor hun werknemers en collega’s waarbij de geschenken per stuk gepersonaliseerd moeten worden. Dat is dan ook één van de redenen dat we Maxilia Gifts zijn gestart. We kunnen nu namelijk zowel de consument als kleine en zelfstandige ondernemers bedienen met gepersonaliseerde bestellingen vanaf één stuk en tegelijkertijd onze zakelijke klanten met grote orders optimaal voorzien van branded relatiegeschenken via Maxilia.nl,’
Beperkte voorraad zet levertijden onder druk
Het uiten van waardering kan beter niet uitgesteld worden. Door de coronacrisis is er in het aanbod van relatiegeschenken een verandering te zien die voornamelijk gedreven wordt door materiaalschaarste en een explosieve toename in transportkosten. Hierdoor moeten producenten en leveranciers vaak noodgedwongen op zoek gaan naar alternatieve materialen en wordt er steeds vaker gekozen voor lokale productie. Een snelle switch is hierbij belangrijk. Jarenlange ervaring leert dat het laatste kwartaal in de promotionele branche gekenmerkt wordt door grote drukte bij leveranciers en vervoersbedrijven waardoor het belangrijk is om tijdig kerstgeschenken te bestellen. Vooralsnog is de vraag groter dan het aanbod waardoor deadlines onvermijdelijk onder druk komen te staan.