Iedereen wil dat zijn of haar website door zo veel mogelijk mensen gevonden wordt. Het kostenplaatje van uitgebreid op Facebook of Google adverteren is echter minder leuk. Dat betekent niet dat je geen goede resultaten kunt behalen zonder veel geld neer te leggen. Door bepaalde onderdelen of aanvullingen van jouw website te optimaliseren, zul je steeds sneller gevonden worden door potentiële klanten. Lees hieronder onze tips om beter gevonden te worden door jouw ideale doelgroep.
Zorg voor een snelle website
De snelheid van je website heeft invloed op je plaats in de zoekresultaten. Hoe sneller je website, hoe meer voordeel je hieruit haalt. Je webhosting pakket heeft ook invloed op de snelheid van je website. Een webhost zorgt ervoor dat jouw website altijd zo snel mogelijk laadt. Wanneer je niet het juiste pakket hebt gekozen, bijvoorbeeld een te klein pakket, kan dit tevens effect hebben op de snelheid.
Bovendien kan de grootte van je website van invloed zijn. Heb jij allerlei grote afbeeldingen op je pagina staan? Dit kan ten koste gaan van de snelheid. Optimaliseer deze afbeeldingen om de vertraging te minimaliseren.
Beveilig je website goed

Een website die niet beveiligd is, zal benadeeld worden in de zoekresultaten door Google. Dit kun je voorkomen door een SSL certificaat te installeren. Hiermee maak jij je website veilig voor jezelf en voor jouw bezoekers. Jouw bezoekers zijn bovendien meer geneigd op jouw website te blijven dan wanneer ze de melding krijgen dat je website onveilig is.
Kies een duidelijke domeinnaam
Je wordt makkelijker gevonden wanneer je een duidelijke domeinnaam kiest. Bezoekers kunnen jouw naam gemakkelijker in de zoekbalk typen en beter onthouden. Je website wordt minder bezocht wanneer mensen niet jouw domeinnaam in de zoekbalk typen.
Wees actief op social media
Mensen komen graag zo gemakkelijk mogelijk in contact met elkaar. Dit geldt ook voor in contact komen met bedrijven. Voor veel klanten is het een grote plus wanneer bedrijven aanwezig zijn op social media. Dit verhoogt niet alleen jouw brand awareness, het kan de bezoeker ook vertrouwen geven in jouw merk.
Zoek van tevoren goed uit op welke platformen jouw doelgroep te vinden is. Wanneer je een jonge doelgroep is, kan TikTok een goed idee zijn. Bestaat jouw doelgroep enkel uit volwassenen? Dan kun je denken aan een platform als Facebook. Social media is nu eenmaal onderdeel van ons leven geworden. Negeer je dat onderdeel, dan negeer je daarmee een grote groep potentiële klanten.
Houd een blog bij
Wat men ook zegt; bloggen is niet passé. Met kwalitatieve blogs kun je jouw naam vestigen in jouw vakgebied. Wanneer mensen terugkomen naar jouw website voor meer tips en waardevolle informatie, kun jij een autoriteit worden. Bovendien kan dit zelfs een eventuele verkoop van je producten of services bevorderen.