Een SEO-specialist, ook wel een online marketeer, huur je in om jouw website beter vindbaar te maken in de zoekresultaten van de door jou gebruikte zoekmachine (in 95% van alle gevallen is dit Google.) De afkorting SEO staat dan ook voor search engine optimization, vertaald: zoekmachine optimalisatie. En heeft als doel het aantal conversies en organisch zoekverkeer op jouw website te verhogen.
SEO specialisten, wat doen ze?
Bij de meeste mensen is het spreekwoord: ‘’Er leiden meer wegen naar Rome’’ wel bekend. Dit geldt niet alleen voor de wegen naar Rome, maar ook voor SEO experts. Net als iedereen, heeft een SEO specialist een eigen manier van aanpak. Daarom is het belangrijk dat de uitkomst van jouw SEO campagne duidelijk wordt behandeld. En naast het behandelen van de SEO campagne wordt het aangeraden om duidelijke targets te stellen. Dit zorgt voor duidelijkheid bij beide partijen, waarmee mogelijke problemen die in de toekomst plaats kunnen vinden, worden vermeden. Naast de verschillende manieren van aanpak, heeft elke SEO campagne weer andere aandachtpunten met als gevolg een andere aanpak.
Waarom een SEO specialist inhuren
Een SEO specialist beschikt over meerdere knoppen die ervoor kunnen zorgen dat een bedrijf online vindbaar is. Zonder SEO specialist wordt het heel moeilijk voor een bedrijf om überhaupt vindbaar te zijn online. een SEO specialist is dus van groot belang. Hierbij enkele redenen om een SEO specialist in te huren:
- De online wereld verandert snel, een SEO specialist blijft op de hoogte van alle veranderingen. Hierdoor kan hij (zij) relatief sneller en goedkoper een SEO campagne opzetten.
- SEO inzetten is iets wat veel tijd kost als je dit als bedrijf zelf wilt doen. je krijgt niet met enkele uurtjes per week jouw website bovenaan in de zoekresultaten.
- Een SEO specialist wordt niet voor niks een SEO specialist of SEO expert genoemd. Om dit te kunnen heb je veel tijd nodig en dien je te beschikken over een grote hoeveelheid kennis. Het is niet iets wat je naast je werk kan doen. Ook zal de concurrent er alles aan proberen te doen om bovenaan in de zoekresultaten te staan. Dat betekent dus dat je een SEO campagne beter moet kunnen uitvoeren dan een SEO specialist, anders kom je niet bovenaan te staan.
- Naast dat er meer organische zoekverkeer op jouw website komt, moet je er ook voor zorgen dat het juiste zoekverkeer jouw website bezoekt. Een SEO specialist heeft hier zelf meerdere knoppen voor en kan dit dus sneller en makkelijker regelen. En onthoud: tijd is geld.
- Klantvriendelijkheid is erg belangrijk voor een bedrijf, daar dient dus aandacht aan te worden besteed. Een snelle en/of gebruiksvriendelijke website zorgt voor hogere klanttevredenheid. Als een klant de website ervaart als slecht, zal hij eerder overschakelen naar een nieuwe website. dit zorgt weer voor lagere organische zoekresultaten. Dit staat allemaal met elkaar in verbinding.
- Met een goede SEO specialist verhoog je de omzet, je moet een SEO specialist zien als investering en niet als kostenpost. Aan het begin kost hij/zij je inderdaad geld, maar na enkele tijd zal je verschil zien in de omzet en ga je alleen maar meer verdienen aan de investering die je toen hebt gedaan.
- Een SEO specialist weet precies waar Google waarde aan hecht en ook waar Google straffen voor geeft. Deze straffen zijn ernstig voor het imago van jouw bedrijf. een SEO specialist kan voorkomen dat Google jouw bedrijf straft en ervoor zorgen dat Google jouw bedrijf beloond doormiddel van waarde te geven aan jouw website.
- Een SEO expert is creatief in zijn werken en zorgt dus ervoor dat jouw website op manieren die nog niet zijn gebruikt hoger in de zoekresultaten komen te staan. dit is een voordeel voor jou en een nadeel voor jouw concurrenten die deze manier niet kennen.
Benieuwd wat een SEO specialist voor jouw website kan betekenen? Ga dan zeker op zoek in de resultaten van Google. De bovenste organische resultaten laten meteen zien dat hier een SEO specialist te werk is gegaan. Ze staan niet voor niets hoog in de zoekmachine. Neem dan contact op om te kijken wat ze voor je kunnen betekenen!